måndag 5 april 2010




irriterad på kraven.
har redan sett allt det här, vill här ifrån.
är kvar på platsen där vi brukade stå.

är trött på att se allt det här om och om igen,
vill springa jorden runt men är för trött.
har samma energi som jag haft sen dagis.
du har redan bränt dina broar, du kan försöka
bygga upp det som var men jag vill bli något stort sen.
jag har sett allt det här finns så mycket mer jag vill uppleva.
vill inte hoppas om det ändå är på låtsas.
har länge känt mej instängd & ihop tryckt men inte längre.
familj och vänner ska hjälpa och vägleda och mej råd om vilken väg jag ska välja.
men om jag väljer något andra så ska dem hjälpa mej och stötta mej på vägen.
vem bestämmer vad som är rätt eller fel?
det som är rätt för dej kanske är mitt fel.
skriver av mej då och då för att finna någon ro.

ser hur tågen lämnar perrongen men ändå sitter jag kvar.
vill här ifrån men ändå inte, jag är trygg här men drömmer om att lämna altt detta bakom mej.

jag tränar mej för att bli en bättre person,
för det känns som om jag bränt den där bron, bron till något bättre än alla andra tror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar