måndag 27 december 2010


Det är när nattens kalla mörker som vi blir små igen, det är när det svarta universum omfamnar oss med sitt stjärntäcke som vi tänker på allt som vi älskar.
jag vet att nästa natt är den andra lik, för samma tankar förföljer mig genom nattens långa timmar & är som en film utan utsatt slut tid.
Men jag vet att så länge jag ser morgonen i mina tankar så vaknar jag efter en långfilm. jag vet att livet inte tar slut som det visas i en rulle i mitt huvud.
att ge upp nu finns inte med på världskartan. många gånger som man har motvind så vill man bara stryka med, men om vi gör det så får vi ju aldrig reda på vad morgon dagens alla intressanta saker som kanske sker. Vi människor är för nyfikna & vi vill veta mer. vi nöjer oss inte med halva historien utan vill gärna läsa slutet innan vi öppnat boken.
Jag tänker inte ge upp, inte idag & inte imorgon för jag vet att livet är värt att leva trots alla motgångar. för om dem inte hade uppfyllt någon slags funktion i världen så hade vi inte haft dem. men det hade vart för lätt att leva utan något fart hinder lite överallt.
det känns väldigt orättvist många gånger, men säg då till dig själv, " det kunde vart värre ".
livet blir inte bättre än vad vi gör det till.

& jag vet att jag sårat många på vägen, inget jag velat men jag är inget helgon, jag är bara mänsklig.
jag må vara korkad många gånger men när det väl gäller så är jag väldigt smart & klok. trött på att många ser mig som en idiot.
ni tror att ni känner mig men har så jävla fel! det finns få som verkligen känner mig, men ingen & då menar jag verkligen ingen som känner mig helt.
folk tror dom vet så jävla mycket men det är inte sant.

jag är lycklig i mitt förhållande med Alexander, så snälla låt mig vara det!?
Jag älskar honom väldigt mycket & kommer inte sluta med det heller för han har lämnat spår i mitt hjärta väldigt stora spår.<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar